Je to dobrý pocit provozovat domácnost na slunce, ovšem jezdit na slunko je už vyloženě frajeřina.

Toto je díl 6 z 19 seriálu Moje elektromobilita

Konečně se mi podařilo změnit část nastavení, týkajícího se výchozích zvuků, které mě zásadním způsobem otravovaly.

Princip spočívá v tom, že je potřeba připojit se ke skútru přes bluetooth a současně mít dobrou datovou mobilní konektivitu, což vysvětluje, proč se to nedařilo zdárně provést doma. Naštěstí jsem tomu dala ještě poslední šanci (před kladivem) v lokalitě, s dobrým LTE. Celé je to značně neintuitivní.

Se skútrem je možné se spárovat přes BT, je neustále, bez ohledu na to, zda je vypnutý nebo ne, viditelný. Postup je takový, že nejdříve je potřeba připojit se ke spárovanému skútru ručně v nastavení telefonu – aplikace sama občas zobrazí upozornění na to, že stroj není připojený přes BT a nabídne tlačítko Connect, to ale nezafunguje. Skútr se navíc od telefonu občasně samovolně odpojuje, tedy pořád je potřeba hlídat nastavení bluetooth v telefonu a skútr připojovat tam.

Telefon musí mít během session zapnuté zjišťování polohy.

Při připojování ke stroji si navíc aplikace asi kontroluje registraci přes mobilní data nebo si jinak povídá s Čínou, a jste-li připojeni přes pomalejší mobilní data (GPRS nebo EDGE), něco selže, aplikace nic konkrétního neřekne, tváří se že ok, ale nastavování nefunguje.

Teprve v okamžiku úspěšného připojení se zobrazí obrazovka, která umožní z telefonu skútr zapnout nebo vypnout – sice nevím, k čemu je to dobré, ale budiž.

Zvuky se dají měnit v nabídce “Music” (tak to si tedy autoři appky vážně fandí). Pro každou událost (např. blinkr, zapnutí, vypnutí atp.) je možné si vybrat z cca 10 zvuků, které ale nejsou k dispozici hned, je nutné je stáhnout, na to tam je ikonka. Teprve po stáhnutí je potřeba zvuk aktivovat (přišla jsem na to, že funguje dvojklik někam na řádek se zvukem a ikonka zatrnuto je oranžová). A pak to uložit do stroje (tlačítko save). Bohužel není možné nastavit zvuky pro všechny události a pak to naráz uložit do stroje, musí se to dělat zvuk po zvuku, přičemž jedno poslání do stroje trvá několik desítek vteřin a skútr přitom zobrazuje odpočet na displeji, který je pomalejší než odpočet v appce. Podle délky přenosu to vypadá, jako by skútr flashoval celý operační systém 🙂

Zvuk je možné si po stáhnutí přehrát v telefonu, ale z repráčků telefonu zní ve finále úplně příšerné zvuky nevinně, takže je to velmi orientační preview.

Takže ačkoliv není všemu nastavování ještě konec, vypadá to, že jsem prokopla cestu. V každém případě už můžu používat blinkry i couvat už bez studu, velmi osvěžující 🙂

Bohužel jsem v appce nenašla nastavení týkající se chování reflektorů. Kolega mě upozornil na to, že reflektor se nedá vypnout ani u jiných motorek, když jsou nastartované. Takže bohužel je tedy toto chování normou 🙁

Celá tato story ilustruje, že stroj sám je velmi užitečný, bohužel je, alespoň pro mě, too smart. 90% funkcionality dodané aplikace je o statistikách a porovnáváních, ze kterých má člověk radost asi jen v případě, že jezdí pro jízdu samotnou. Každý jsme jiný, mě jde o dopravu, pak až o jízdu.

Takže jako dopravní prostředek to zatím slouží skvěle, ale přizpůsobit to tak, aby to na sebe zbytečně neupozorňovalo a neplašilo lidi, je zbytečně překombinované. Nedá se očekávat ani od prodejce, že Vám tyhle nuance nějak vysvětlí – alespoň ten můj je spíš přes motorky, méně pak do software – tak bych to ostatně od obchodu s motorkami očekávala.

 

 

Další díly seriálu<< 5. Mouchy7. Zkušenosti po 600km >>