- 1. Pokus první: e-Kolo
- 2. Vybírám skútr
- 3. Koupě a první zkušenosti
- 4. Ovládání a nabíjení
- 5. Mouchy
- 6. Průlom: konečně nastaveno
- 7. Zkušenosti po 600km
- 8. Jede to. A co dál?
- 9. Douška o konceptu elektromobility
- 10. Niu GTS Sport: První zkušenosti
- 11. NIU GTS SPORT: nabíjení
- 12. Garáž a solární kůlna
- 13. Začíná sezóna
- 14. Najeto 2000
- 15: Ekonomika
- Řekli mi
- 16. Třetí sezóna začíná
- 17. Přezutí po 9kkm
- 18. Rekapitulace třetí sezóny
- 19. Čtvrtá sezóna
- Dát si kávičku a nabít si!
Letos nebudu mít nájezd tak velkorysý jako loni, kvůli opožděnému začátku sezóny. Uvidíme, jak dlouho se bude dát jezdit na jedné stopě na podzim. Takže teď, v půlce srpna mám najeto 9000km a sezónu skončím zřejmě kolem 11000.
Ani letos nepozoruju, že by degradoval dojezd kvůli klesající kapacitě baterií – záleží zkrátka hlavně na teplotě a na způsobu jízdy. Nízká teplota užere z dojezdu takových 20%. V každém případě jsem ještě nikdy neskončila před koncem cesty bez šťávy a bez možnosti nabít.
V každém případě letos v létě jsou to už dva roky, co tenhle skútr mám, a tím pádem by měla skončit aktivace simky, skrz kterou skútr komunikuje. To, že příjdu o statistiky, mě skutečně nebere. Motorka ale zobrazuje na displeji čas, na což jsem si hodně zvykla. Čas se šteluje automaticky, z GSM sítě, nedá se nastavit ručně. Takže až skončí ta karta, přijdu o časový údaj. Hrozný nesmysl…
Na tuto sezónu jsem naplánovala přezutí, ale nebylo to tak jednoduché, jak mi sliboval prodejce. Nikde mi totiž motorku nechtěli na přezutí vzít, protože elektromotorku prý neumí, ovšem tohle mi sdělili třeba až po třech týdnech. Z jednoho pak vypadl konkrétní důvod – prý nemá nazouvák, do kterého by pasovalo kolo s elektromotorem. Někteří taky měli potřebu sdělit mi nově rozšiřující se argument, že prý jsou mechanici, ne elektrikáři.
Nakonec se mě ujal jeden ze sousedů s malým pneuservisem. Vybrala jsem si gumy – volba padla na Michelin City Extra, snad něco vydrží.
Přední kolo přezul během několika minut, nejdéle mu trvalo vyvažování, kde musel improvizovat kvůli úzkému otvoru na osu kola – neměl odpovídající osu, protože malé skútry zjevně nepřezouvá často. Zadní kolo jsme demontovali společně, po odšroubování vany pod sedlem stačilo odpojit pár konektorů, fázové vodiče k motoru a uvolnit kabel motoru.
Kolo skutečně nešlo do nazouváku upnout – ne snad kvůli motoru samotnému, ale kvůli jeho ose, která asi není demontovatelná. Šikovný kluk se ale nebál provést přezutí na koleně, trvalo mu to jen o pár minut déle. Zpětná montáž kola pak byla jednoduchá, provléct kabel, zapojit konektory, přišroubovat silové vodiče, kabel upevnit v kabelové trase a kolo dotáhnout. Start motorky proběhl napoprvé, bez potíží.
Nové gumy mi příjdou hodně citlivé na náklon, podle kluka je to prý ono, pro mě je to mírně nepohodlné, ale prý až se to zase sjede, zase to zleniví. No, věřím že tyhle gumy jsou bezpečnější než ty původní, hlavně na mokrém povrchu a v terénu. Prodejce prorokoval, že jakkoliv hrubší vzorek bude mít negativní dopad na dojezd, to ale neumím objektivizovat – prostě nejvíc záleží na způsobu jízdy, a protože své trasy už relativně dobře znám, těžko se mi jezdí úplně na spotřebu.